lördag 15 mars 2014

Lättlurad

Ja, alltså, jag skulle ju springa ett varv med dammsugaren igår - fredag och så där. Men då blev jag väldigt listig och tänkte att det var ju bra om jag klippte till den där frottén först, för det skulle säkert damma. Det blev ju som det blev och jag sopade böset åt sidan innan jag slocknade i soffan.

Nåja, vad gör det. Ny dag, lite lördags-dammsugning är ju minst lika bra.

Meeen, skulle det då inte vara listigare att sy kanterna på handdukarna först...?


... ja så det är vad jag gör just nu ... Lovar att meddela hur det gick med dammsugningen - det löftet kanske kan bli lite av en hjälp att få det gjort. :-)

5 kommentarer:

  1. Kom ihåg att skjuta upp till morgondagen det som lika bra kan göras då! 😊

    SvaraRadera
  2. Här hoppades också fredagsstädet tills lördagen och det gick lika bra. Nästan bättre faktiskt, för igår sol o fint, idag skitväder rent ut sagt och då är det skönt att pyssla inne.

    SvaraRadera
  3. Jag känner igen mig så väl! Har just avslutat omplantering av alla krukväxter och tvättstugan är full av jord. Men det är ju ingen idé att dammsuga, för jag måste skola om en massa småplantor de närmaste dagarna. ;-)

    SvaraRadera
  4. Äsch lite damm i hörnen har ingen dött av! Är det inte tom så att det är bra för immunförsvaret med lite smuts? Kanske bara gäller barn förresten ;-)

    SvaraRadera
  5. Det blir nog bra med städningen. Hittade till din blogg tack vare att du tittat in hos mej. Ska läsa den lite bättre en annan gång.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera