fredag 14 mars 2014

Bäddsockor

Igår hängde jag äntligen på "sticka sockor med mig" hos Cecilia - bättre sent än aldrig. Kan rekommendera beskrivningen även för erfarna sockstickare och vana magic-loopare - många käcka tips och tumregler.



Jag tog också fram bäddjackan som jag börjat på och insåg med en gång varför jag lagt undan den - den är hård som en planka, jag borde ha bytt till grövre stickor. Inte så mysigt att svepa om axlarna när det ska lösas några sudokus innan man somnar. Det kommer nog ta någon dag till innan jag är framme vid att dra ur kabeln och repa upp, men det närmar sig...

3 kommentarer:

  1. Oj så fina dina blir. Visst är det ett bra inlägg hon gjort eller rättare sagt flera. Jag kommer att gå dit nästa gång jag ska göra sockor igen.
    Men så du håller på, jisses så många babypaket du gjort. Det sprutar ju ur dig hur mycket som helst. Så spinner du ju jättefint också, jag ser inget ojämnt där inte. Jag tottspinner ju bara och då ska det ju vara ojämnt, vilken tur jag har. :) Vad jag gjort med det ska du snart få se på min blogg.

    SvaraRadera
  2. det låter så himla mysigt med en bäddjacka och med bäddsockar:)

    sockarna ser verkligen fina ut såhär långt:)

    SvaraRadera
  3. Bäddjacka låter fint. .Sockar med..
    Duktig med veden är du också. Ved är bra för den blir man varm av hur många gånger som helst innan den blivit aska! Vet av erfarenhet :)

    SvaraRadera