torsdag 6 februari 2014

Mer babykläder

Fram till den 14:e februari har jag 20% rabatt på frakten (hos Schenker) så jag tänkte att jag skulle få iväg några babypaket innan dess. Har för ögonblicket inte riktigt koll men tror jag har så det kan bli fem paket. Alltid något.

Testade båda möss-mönstren hos Cecilia - båda är jättebra och lätta och det är så skönt att slippa sy!

Om ni tycker att de två mössorna ser olika stora ut på bilden är det bara för att de är olika stora. :-)


Jag kommer nog främst att hålla mig till den vänstra modellen, för den behöver inga sömmar alls och var roligast att sticka. En kofta till på gång också, som ni ser. Nu är det dags att sticka ärmarna, jag stickar dem runt så jag slipper sy, och sedan blir det ihopstickning av alla tre delarna, med raglan.

Igår var det en ganska mysig dag. En kompis bad: fira med mig! så vi åkte in till närmaste stad, utförde några helt korta ärenden på varsitt håll och fikade sedan länge och omsorgsfullt... Ska det göras ska det göras ordentligt - jag åt en rejäl bit after-eight-kladdkaka med grädde. Mm...

Idag måste jag larva iväg till biblioteket med en försenad bok och skämmas lite. Nej, jag skäms inte. Inte så mycket - fast den är reserverad så det är någon annan stackare som väntar på den. Mest tycker jag det är lite förtretligt att betala den där tian eller vad det blir, det är ju ingen stor peng, men onödig!

3 kommentarer:

  1. Åh den där klassiska babyhjälmen hade jag nästan glömt. Jättefin!

    SvaraRadera
  2. Så fina saker du gör! Lustigt med våra färgval, jag har just stickat två lapar till ett lapptäcke och det vete sjutton om det inte är prick samma garn!
    Bör jag ändra något i formuleringen på hjälmen, eller den andra mössan?
    Jag har varit skyldig tio kr sedan i höstas här i Skara och när jag betalAT Säger människan att de egentligen inte tar emot hundralappar. Säg det med en gång eller forever hold your tounge...eller hur det stavas. Så less på sura, onödiga efterslängar. Har inte tid i mitt liv med sånt.

    SvaraRadera
  3. Hittade din blogg via Cecilias Handarbetskorg. Nu ligger även du med i min blogglista:-)

    SvaraRadera