måndag 3 februari 2014

Det töar

Igår regnade det, det är grått och plusgrader och snön försvinner med rekordfart. Men då passar det att dyka upp:



Snöborsten! Det är en liten aning pinsamt att tala om var den låg och gömde sig, men jag är inte rädd för att vara pinsam så här kommer det: i bilen. Ja, det är ju rätt rimligt för det är ju till bilen jag ska använda den - men jag var SÅ säker på att jag redan hade letat där. Efter försöken att hitta den här inne (och här finns verkligen inga stora utrymmen där något kan gömma sig) tog jag utan att tänka bilnyckeln i morse och traskade som på räls ut och plockade fram borsten ur lådan i bakluckan, under några plastpåsar. Enough is enough liksom, kändes det som. Det där med att sova på saken funkar alltid. Eller nåja, ofta. Eller ibland i alla fall.

Koftan klar, det var en bra modell med bara sex stygn under vardera armen.


När jag skulle sy i knappar tänkte jag belåtet att äntligen får jag användning för alla mina knappar. Det var bara det att det är fem knapphål i koftan och de flesta knappar som passade hade jag bara fyra av. Hm.

Nu vill jag hitta en bra, sömlös möss-modell också - den här modellen är inget vidare (passar till en tidigare stickad kofta i mönstret, inte till den ovan...).


Ska ju helst bli lagom stor också, tror jag ska slänga mig över Cecilias beskrivning på nästan sömlös bebishjälm. Efter att ha läst de första raderna tänker jag att den verkar funka för olika garner.

Nu ska jag baka något gott bröd. Eller bullar kanske.

10 kommentarer:

  1. Har min i bilen också (under passagerarsätet) men jag har en liten borste på rappande också för att borsta skor tex.
    Kul det där med knappar, det är nästan alltid så att det saknas en eller så är storleken fel, spelar liksom ingen roll hur många man har då att välja mellan.
    Jag har hämtat garn till babyfilt idag, så det ska jag börja med nu. Hoppas baket blev bra, vad du nu än gjorde.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha! Ja, det låter som bra placeringar - tror jag ska härma dig där och lägga min under passagerarsätet, så kanske du kan påminna mig nästa gång jag börjar yra runt och leta? :-) Åh, en hjärtefilt? Jag kunde inte bestämma mig för bullar eller bröd så jag bakade grahamsbullar...

      Radera
  2. Rackarns borste! Tur att den kom till rätta.
    Du är alltid välkommen till Frankrike! Har du vägarna förbi vårt måste du höra av dig. Det kanske t.o.m kan vankas pannkakor då...:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack det ska jag göra! Eller ja, alltså, jag brukar sällan resa längre än högst sisådär 10-20 mil som längst - men jag tycker om Frankrike så man vet ju aldrig och då hör jag av mig!

      Radera
  3. Vad konstigt det är, när kroppen tar över och går och hämtar det man letat efter. Tänk om man kunde hoppa över våndan... :-)

    Inte en enda söm i min hjälm, perfekt! Jag trasslar alltid till det med första varvet, räknar slarvigt, men sedan går det som på räls.

    Bebiskoftan är så söt som en karamell!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Värsta jag gjort i den stilen var när jag letat flera varv i stugan efter mitt busskort, i fickor och väskor och lådor och hade gett upp men traskade ut till bilen (den gången också! ska hädanefter alltid leta där först, kanske) och kikade ned mellan passagerarsätet och dörren tror jag det var - och där var det! Gick inte att få upp utan en tång, men det var där i alla fall. Skumt.

      Mössbeskrivningen är g-e-n-i-a-l!!!!

      Radera
  4. Vilken bedårande mössa och kofta. Tur att borsten kom till rätta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, det var bara lite typiskt att den gömde sig tills snön börjat regna bort... Fast det är ju bara februari, det kan nog bli mer snö.

      Radera
  5. Viken mysig kofta. Och knappar, kan man någonsin få för många? Inhandlade på Rusta en plastlåda med 8 små fack i olika färger och som liksom var små enheter i den stora lådan. Med små lock, så söta! Tänkte att jag lägger röda knappar i röd låda osv, ja du förstår. Men hu vad jag blev tvungen att bestämma om rosa och lila skulle tillhöra rött för det fick inte plats med eget fack. Sagt och gjort, jag åkte och handlade en låda till så nu har jag alla knappar sorterade i färger. Låter alldeles fruktansvärt olikt mig...

    SvaraRadera
  6. Är det Top down raglan baby sweater? Supersöt!
    Jag har försökt alla möjliga inställningar för att min blogg ska uppdaterad i andras, men hitills inte lyckats. Prova ta bort den och lägga till igen?

    SvaraRadera