måndag 18 november 2013

Mer sockor

Kan inte låta bli, kära syster, att ta samma rubrik som du (Mer sockor) - men det är faktiskt också alldeles sant. Det är det enda jag stickar just nu, sockor. Rejäla, varma med dubbel tråd. Mina tår vill gärna bli lite lätt blå (känns det som i alla fall) så det är nog naturligt att jag bara kan tänka på sockor.

Det går också liksom av sig själv att sticka sockor och det är vad jag behöver just nu...

Inga skojsiga färger denna gång, jag stickar slut på en hög filtgarn, dubbel tråd och grova stickor.



Får nog bli något lite gladare till nästa stickning. Som väl blir... ett par sockor kanske?

Tror jag ska tända en brasa och lyssna en gång till på min progg-klassiker-skiva: "hum hum från Humlegårn", "Vem i hela världen kan man lita på", "Jag vill leva i Europa", "Victor Jara" - och så förstås den här:

"Vi är många, vi är hälften! Ja hälften av alla som finns, e kvinns!". Tål att tänkas på, eller hur!

5 kommentarer:

  1. Det är tryggt att ha gott om sockor och de behöver inte alla vara i glada färger! När jag tänker på mitt garnförråd brukar jag bara tänka på det som finns i lägenheten, diverse vävgarner i källaren ska jag tänka på ett annat år... :-D

    SvaraRadera
  2. De säger ju att det ska bli en kall jäkla vinter, så man kanske borde dra igång med tjocksockstickningarna? Jag är fortfarande i tagen med att beta av sådant jag har lovat att göra. Lovat = inte så kul att sticka.

    SvaraRadera
  3. Hallå lilla du, vart har du tagit vägen? Hoppas allt är bra med dig och en riktigt God Fortsättning.

    SvaraRadera
  4. Nu måste jag få önska dig Gott Nytt År! Jag saknar dina inlägg och hoppas att din frånvaro inte beror på sjukdom eller något annat jobbigt.

    SvaraRadera
  5. Hallå vännen, var är du, hur mår du, vad gör du? Du fattas oss!

    SvaraRadera