onsdag 6 november 2013

Lappupprop

Har ni sett det här? började genast fundera på olika infallsvinklar...
Borås Textilmuseum - Lappupprop

Livet är lite trögt här hos mig, det är väl hösten kanske. Men kattvantarna är klara, liksom två par sockor.




Hemspunnet garn som jag fick av Cecilia, vilket gör sockorna extra varma, och


så ett par återbruks-sockor - jag repade upp en bolero som jag aldrig gillade. De är lite mer rosa och gröna än vad som syns på bilden.

För att inte bryta några traditioner hade jag stor oro och villrådighet inför byte till vinterdäck - vilket är fullkomligt löjligt eftersom jag har däcken hos däckhotell. Jag behöver alltså bara köra dit, lämna ifrån mig bilnyckeln, sätta mig i kundmottagningen och sticka och så är allt klart efter en stund. Dvs, jag får ju betala också, men det är ju något man är van vid strängt taget. Hur i HELA världen kan detta oroa mig? Jaja, nu är det ju i alla fall gjort. När jag bestämde mig för att "bara ta itu med det" var det is på bilen. Inifrån bilen såg det ut så här:




Man kan ju tycka vad man vill om att det är kallt och på väg mot vinter, men nog är det märkligt hur vackert det kan bli med vanlig förtretlig bilfönster-is?


3 kommentarer:

  1. Vad vackra bilder 2 o 3 från bilen

    SvaraRadera
  2. Ja is kan lämna de mest förföriska bilder. Vi har också märkt att det blivit kallare och eftersom vi bor så nära havet är det nu isfuktiga vindar som drar in. Det känns i näsan som ständigt är pionröd och rinnande och i fingrarna. De blir att tina upp dom före stickandet. Näe, nu får det nog bli ett par dubbelstickade vantar igen... kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Tror du inte att du vilar dig efter sommaren? Jag har gjort det, märker att krafterna liksom kommer nu. Jag kan göra normala dagar igen utan att säcka ihop.
    SÅ mycket is?! What?!
    (Jag ska åka till bilverkstan endera dagen och få ny vindrutetorkare och lampor utbytta. De är liksom felkonstruerade så att om man inte byter den trasiga lampan lite innan den går sönder så svetsar den fast sig själv som straff. )

    SvaraRadera