torsdag 31 oktober 2013

Tjoho!

Kommunens nålbindningsbok - ja, en enda i ett enda ex - fanns förstås inte hos min lilla filial av biblioteket utan är nu beställd. Men jag hittade en bok som heter "Gamla textila tekniker" av Kerstin Gustafsson. Hon går igenom inte mindre än fem olika sätt att sy nålbindning, med tydliga teckningar.


Här har jag fått till en Barbie-hatt i nålbindning enligt Britta. Eller kanske en äggvärmare - eller ingenting egentligen, annat än mitt första någorlunda lyckade försök.

Krävs nog en del övning. Som det är nu går det långsamt, fingrarna somnar och krampar för att jag håller för hårt. Svårt att säga ännu om det är "min grej"...

4 kommentarer:

  1. Så fin! Eller så är det en bikupa på ett singelbi?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad klarsynt du är, visst är det en bikupa för en! :-)

      Radera
  2. Syrran din gjorde ju äppelgömmor så det är väl inte konstigt om du gör äggömmor då. :)
    Skämt åsido, det låter väldigt krångligt det där.

    SvaraRadera
  3. Oj, nu har du bevisat att man kan lära sig nålbinda på egen hand. Så då har jag väl ingen ursäkt för att inte försöka igen. :-)

    SvaraRadera