onsdag 30 oktober 2013

Jag har åstadkommit

... något? eventuellt? Lite osäker på vad. Ja, jag blev lite trött på mig själv och alla stickade vantar och sockor (även om det ÄR underbart med många många varma goa sockor) och bestämde mig för att prova nålbindning.


Det var det jag försökte köpa, ett nålbindningskit, när jag fick den där fina fraktkostnaden på många tusen kronor. Tredje gången jag beställde gick det bra, och för mitt tålamod fick jag en present! En diz.

Hur som helst, jag satt en hel fredagskväll och försökte lägga upp med nålen, tittade på youtube, läste olika sorters instruktioner och misslyckade-försök-högen växte tappert. Lustigt nog kände jag ingen speciell frustration, drog bara av en ny garnbit... och en ny garnbit...

For till mamma över lördag-söndag (och stickade sockor och hade det mysigt), väl hemkommen fick jag plötsligt till en enkel-ögle-uppläggning. Och sedan lite till, men eventuellt är det inte alls rätt. Kanske har uppfunnit en ny sorts stygn? Jaja. Ska ta mig till biblioteket och se om de har någon bra bok om nålbindning.


5 kommentarer:

  1. Inget som hindrar att du nålbinder sockor. Utom att det ser krångligt ut, möjligen! :-D Jag har ett häfte av någon vid namn Nusse någonting som jag inte fick så mycket hjälp av men sedan hittade jag en biblioteksbok som var jättebra. Den hette nog bara Nålbindning, tror jag. Hoppas de har den på ditt bibliotek!

    SvaraRadera
  2. Det där lät väldigt krångligt, hoppas du får tur med biblioteket så du får hum om hur det funkar

    SvaraRadera
  3. Jag brukar kunna lära mig nya textila tekniker med hjälp av böcker/nätet. Men just med nålbindning gick jag fullständigt bet. Nu hoppas jag att du lyckas och därmed bevisar att det är möjligt. I så fall kanske jag gör ett nytt försök. :-)

    SvaraRadera
  4. Hoppas det löser sig :D
    Kommer nog inte att prova det där, inte just nu i alla fall.

    SvaraRadera
  5. Hur har det gått? Du lyckas i alla fall beskriva det med en ordentlig portion humor...

    SvaraRadera