måndag 21 oktober 2013

Insvept i ull

Snart från topp till tå... Mössa, yllebyxor, sockor, vantar - och här de utlovade bilderna på den färdiga chokladbruna tröjan. Lång och skön.



Färgen är mest rätt på den mittersta bilden. Och det syns nog dåligt att det är ett litet mönster i slätstickningen. Jag är nöjd, hur som helst, känner mig både varm och fin i tröjan. 

Däremot har jag lagt ned tanken på ett pannband till bilen. Nog för att jag fortfarande har en massa väv-ullgarn som jag inte riktigt vet vad jag ska göra av, men jag tänker att det blir nog tungt och opraktiskt om det faller en massa blöt snö på den. Får nog tänka om där...

Funderar också på hur jag ska ersätta de fula rullgardins-snörena. Påta, virka, pärla, fläta? Ja själva rullgardinerna är också fula men det är ju snörena som syns hela tiden. Kanske bara en ögla, förresten, så syns de inte... Hm.

Igår halvlåg jag mest i soffan och stickade en för liten vante - den var väldigt rolig att sticka, det var så där "bara ett varv till" hela tiden tills jag var tvungen att gå och lägga mig. Nu måste jag bara hitta någon som har lite mindre händer än jag, vilket inte borde vara så svårt eftersom jag har rejäla labbar. En som vill gå klädd i katt. På mig blir den nedre katten nämligen märkbart bredare än den övre.


3 kommentarer:

  1. Vilket snyggt mönster på tröjan. Jag klickade upp bilden och då ser man tydligare. Kanten var väldigt snygg också, kul att det inte är det vanliga rät och aviga, inte för jag kan se riktigt hur du gjort men det ser spetsaktigt ut.
    Tycker jag känner igen mönstret på kattvantarna, kanske nått man skulle sticka till barnbarn, får leta i mina pärmar. Hoppas du hittar nån som den passar till för den är onekligen jättesöt.

    SvaraRadera
  2. Åh, en sådan härlig tröja, då vet jag att du inte kommer att frysa! :-)

    SvaraRadera
  3. Nu är du då rustad för en riktig vargavinter!

    SvaraRadera