onsdag 23 oktober 2013

Det rullar på

Ja, regnet i alla fall. Fast helt vänligt gjorde det ett uppehåll igår mellan 12 och 14 när M och jag skulle ta vår tisdagspromenad. F kom med älgfilé och älgfärs. Ett helt förtjusande inbjudningskort till brorsbarnbarnets namnfest kom med posten och svärdottern har eventuellt lite mindre händer än jag så hon ska få prova kattvantarna när de är klara.

Var också med om en lite lustig sak, jag velade runt i en webbutik och köpte några småsaker - kom till kassan och frakten hade räknats ut till 12600 kr. Hehe, det kändes lite häftigt faktiskt. Det var förstås så att några varor lagts in med fel vikt i deras system, men lite paff blev jag allt...

Tänker på kläder, kanske skulle skaffa mig en stil eller så. Men det slutar alltid på samma sätt: min stil är att ha det bekvämt och inte frysa. That's it. Då och då drabbas jag av lusten att vara lite vacker, men den känslan är mycket svagare än de andra två. Just nu letar jag efter en kappa. Och då menar jag inte en sådan där rump-lång jacka som kallas kappa - en lång vill jag ha. Lång och varm. Kanske lite form på den så jag inte ser ut som ett vandrande tält. Men inte tajt, då blir det inte tillräckligt varmt inuti.

Har i alla fall börjat på vante nummer två av katterna. Tappade lite sugen när jag blev tvungen att erkänna för mig själv att den första var för liten för mig. Vad ska jag göra sen, tro? har inga inspirerade idéer alls just nu och det är ju lite dystert...



3 kommentarer:

  1. Låång kappa är skönt. Ned till vaden och ordentligt knäppt framtill! :-)
    Frakt för nästan 13 papp, it's epic, som di unge säger. Kan inte du ta över några av min stickprojektidéer, det är sådan trängsel att jag får ont i huvudet. Aldrig är man nöjd. :-)

    SvaraRadera
  2. Oj oj vilket fraktpris.
    Jag vill också ha lång kappa. Nu får min ganska långa täckjacka duga, men frysa vill man ju inte. Är det för kallt drar jag på täckbyxor och då är det garanterat varmt vill jag lova

    SvaraRadera
  3. Du verkar ha ungefär samma stil som jag.:-)

    Jag har för länge sedan fått nog av att vandra runt i obekväma kläder bara för att leva upp till vad någon annan har bestämt är modernt. Sådant hörde ungdomen till. Nu är jag tant och tar mig friheten att själv välja vad jag sätter på mig. :-)

    Den där sortens långa sköna kappor ser man oftare på second hand än i vanliga klädaffärer, tycker jag.

    SvaraRadera