måndag 7 oktober 2013

Blogg med förhinder

Jodå, jag har allt läst era bloggar även det sista - men inte kommit mig för med att kommentera så mycket. Det beror nog mycket på detta:


Köksrenovering! Jag känner att jag nästan är för trött för att tala om det - men det blev så här:


Det är bara skåpsluckorna jag inte gjort något åt, det får bli ett annat projekt - de passar faktiskt rätt bra ihop med nya tapeten och alla vitmålade snickerier. Taket var jobbigast, även om ett lite snedlutat tak är lättare än ett helt plant.

Jobbigt är också att leva med kökets alla möbler och grejer utflyttade i vardagsrummet. Men nog om det, nu har jag städat och plockat undan och nu blir det ingen mer stug-renovering förrän till våren.

Lite stickning har det också blivit. Främst förra helgen när jag var hos mamma och mest satt i soffan och pratade. Två par sockor, från tån. Inget märkvärdigt och utan möda om att synka nystanen. Svarta Fårets raggsocksgarn, 200 g och påfyllt med något vitt ullgarn ur en låda i hyllan.





Mössan har fått tofsar, sa jag det?, men ska fodras också innan den får anses vara klar. Nu har jag påbörjat en ulltröja, uppifrån och ned, bild en annan dag...

3 kommentarer:

  1. Kan bara gissa hur det varit. Vi ska sätta igång med vårar kök snart och det ska bli totalt nytt från tak till golv. Två veckor säger de att set ska ta, gäller att man har mycket färdig mat hemma att värma bara.

    SvaraRadera
  2. Åh, så fint! Måste kännas härligt!

    SvaraRadera
  3. Du är duktig du! Vi behöver också renovera vårt kök. Men det får bli någon sommar när man kan äta ute. Micron och grillen får väl gå på högvarv.

    SvaraRadera