lördag 19 oktober 2013

Another Saturday night...

Jag har en fin liten låda med åtta fack och åtta storlekar/sorters spik. Faller den upp och ned blir det för mycket för locket, som öppnar sig. Inte lite grann, utan helt. Inte blir det åtta fina tydliga högar heller utan en fin tydlig hög med fantastiskt välblandat innehåll.

Ja bara så ni vet vad jag ägnat en del av dagen åt.

Har fäst trådarna på den bruna tröjan också. Den ligger i en mild blockning. Det gick åt 430 gram ullgarn (filtgarn) från Bergå. Stickade med 3,5 stickor och uppifrån och ned.

Jag ska försöka ta några bilder med tröjan på i morgon, här en liten försmak...


Nu ligger jag i soffan och funderar på lite olika saker. Som att somna. Och vad jag ska sticka nu. Funderar på att sticka lite julklappar. Eller en mössa till bilen. Kanske mer som ett pannband förresten, runt fönstren, med lagom långa band över taket och trevliga mönster. Tyngder i nederkanten?

Nåja, somna är ju inte helt fel ändå... 


1 kommentar:

  1. Precis sånt onödigt man vill slippa att göra en dag att sortera spik. Trevligare var ju pysslet med tröjan.
    Har du mycket garn eftersom du funderar på så stora projekt? :)

    SvaraRadera