fredag 20 september 2013

Suck

De här sockorna var jag trött på nästan med en gång så jag är verkligt lättad över att de är slut nu. Färdiga, menar jag. Tur jag stickade båda på en gång.


Men de känns värmande och jag tycker fortfarande om färgerna. För övrigt inget speciellt. Stickade från tån.


Skaftet stickade jag med två räta, en avig som jag försköt en maska var femte varv.

Idag har jag annars grävt upp en buske med sådan energi att spaden gick av, torkat två maskiner tvätt i solen och grävt ned första höstsådden i krukor i rabatten. I november kommer nästa sådd, men då i krukor som ska frysa så dem ska jag inte gräva ned. Tänkte också testa höstsådd av morötter, spenat och lite andra grönsaker. Blir spännande att se om jag kan få det att funka. Tanken är tilltalande att fröna redan finns på plats och kan börja gro så tidigt som möjligt.

2 kommentarer:

  1. En del stickningar är inte så fröjdefulla men det blev fina sockor! Tvätt i solen låter underbart, det är en fantastisk höst!

    SvaraRadera
  2. Det låter spännande det där med höstsådd. Det får jag nog fundera på till nästa år.

    SvaraRadera