tisdag 3 september 2013

Pigg igen

Igår flyttade jag mig inte många meter under dagen - det var mest sängen som gällde, med en eller annan kortare stund i soffan. Nu blir jag SJUK tänkte jag surt, för ojoj, det var verkligen synd om mig... :-) Men idag är jag pigg och har många planer för dagen så det var bara väldigt tillfälligt lyckligtvis.

Det var ju inte meningen att jag skulle påbörja något nytt handarbete, men om man avslutar det lika snabbt räknas det väl inte riktigt? Både sticka och garn låg kvar där i soffan efter sommartopp-avslutet och det blev...


... en trasa. Eller en till, kanske jag ska säga. Men man kan ju aldrig ha för många. 14 g garn gick det åt, och nästa sommar när jag kan komma igång med att använda den blå sommartoppen kan jag torka av diskbänken och vara färg-matchad med min disktrasa. :-D

Och då är kanske köket tapetserat också... jag har börjat riva ned och slita bort men så blir det ju fint väder hela tiden och jag vill "passa på" med utearbete, så köks-projektet går inte precis framåt med racer-fart. Har börjat tröttna på röran så jag tror de kommer hända något där relativt snart, sol eller regn oavsett.

1 kommentar:

  1. Matcha disktrasan till outfiten - DET var avancerat vill jag lova! Där ligger jag i lä. :-)

    SvaraRadera