måndag 16 september 2013

Mer gult

Efter en trist helg med värsta migrän-anfallet på år och dag (har det väldigt sällan numera så jag blev häpen och en smula... ja, sårad, liksom) kunde jag på söndag slänga igång ett par sockor till. Det blev i samma två garner som de föregående eftersom garnet av någon märklig anledning låg kvar i soffan.

Från tån denna gång, båda på en gång. Stickar ett rätt varv gult (karusell) och ett avigt och ett rätt med fabel. Det är inspirerat av Emmy fast jag orkade inte starta någon dator för att kolla hur det var du gjorde... 

Inte säker på att garnet räcker men det får jag tänka på sen. 

Detta blir en bra TV-stickning, bara låta stickorna gå... 

Tack för era snälla kommentarer till förra inlägget: håller med, sockelmålningen var inte så kul, men det var snabbt gjort och oj vilken skillnad! Och nä, fjärilarna syns inte bättre i levande livet... Men man får se ljust på det, jag fick ju träna på mönster-stickning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar