torsdag 26 september 2013

Bara resten kvar

Nästan klar, men hur kommer det sig att saker kan bli lite för små fast man stickar till sig själv? Det är ju inte som att man inte har modellen nära till hands. Och jag har ju provat... Ja ja, det blir säkert bra om jag blockar den. Och kanske hoppar över fodret.


På Headvig är den rentav lite stor, men hon är inte så tjockskallig som vissa andra (bäst att säga det själv). Nu ska jag fästa trådar, virka en kant och göra tofsar till öronlapparna. 

Funderar på att sticka en till sen, i grå nyanser. De är roliga att sticka, de här luvorna...

7 kommentarer:

  1. Den blev jättefin! Älgarna borde bli avundsjuka, inte skrämda.

    SvaraRadera
  2. Väldigt fin, härliga färger och färgväxlingar! Lustigt att vi bloggar varsin flerfärgad mössa nästan samtidigt! :-)

    SvaraRadera
  3. Jaha din va nästan liten o syrrans nästan för stor.. sa hon..din va också jättefin..en riktig restgarnsmössa.en sån borde man sticka

    SvaraRadera
  4. Det där ser väldigt varmt och gott ut för öron och kinder! Med den och yllebyxorna är du rejält rustad för vintern.

    SvaraRadera
  5. Vilken mössa, snygg! Jag är tillbaka i bloggvärlden nu, så nytt blogginlägg ligger uppe! :)

    SvaraRadera
  6. Hmpf vicken vansinnigt snygg mössa! Har du kreerat mönstret själv? Jag gillar den där hjälmmodellen som med stor glädje använts av barnbarnen. Men de har inte fått så vackert mönster och så fina färgkombinationer.

    SvaraRadera
  7. Ohh vilken fin mössa läckra färger..// Carina

    SvaraRadera