fredag 2 augusti 2013

Varmt och stilla

är det ute, så vad passar bättre än att sticka på yllebyxorna som ska hålla mig varm till vintern. Nej jag vet, det var nog inte så logiskt men hur som helst är det vad jag gör... Den där lilla kjolen jag stickade förra året blev för stor, ville inte tova sig heller och satt hur som helst inte still under arbetsbyxorna. Så nu försöker jag med ett par byxor i stället.


Garnet är Freedom Spirit, 100% ull.

Och så väller det liksom in squash här nu... vad kan man göra med den då? grillad squash, fylld squash, syltad squash, squash-kaka och så kan man förstås ha den som den är i sallad. Något mer?


De två senaste dagarna har jag inte gjort något alls, egentligen. Eller mycket lite. Jag har varit lite stygg mot min kropp det sista, med flyttande och flyttstädande, så den var sur. Igår var till och med tålederna svullna, idag var de flesta delar av kroppen som de skulle igen, utom att jag hade en förfärlig huvudvärk. Imorgon, då kommer jag vara pigg och glad igen och kan slipa färdigt ytterdörren!

5 kommentarer:

  1. Förra året fick jag otroligt mycket squash. Jag provade att frysa en del och det gick faktiskt utmärkt. Jag tog den när den precis blivit mogen och tärnade den innan jag frös den. La den sedan i grytor, i botten på fiskgratänger och liknande och det var ingen större skillnad mot att använda färsk squash på samma sätt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det härligt när det växer så där rejält och frodigt, fantastiska tomat- o paprika-plantor du har! Kanske skulle skaffa mig ett litet växthus till nästa år... Tack för tipset om squash i frysen! Funderade på det men var rädd att den skulle bli så där som gurka blir om den hamnat längst in i kylskåpet. Så jag blev jätteglad när jag läste att du provat - här ska frysas!

      Radera
  2. Skönt att det känns bättre nu, sånär som på huvudvärken. Hoppas att den är väck när du vaknar idag! ;-)

    SvaraRadera
  3. Tack Cecilia och jajamen, nu är allt som vanligt och efter en trevlig och utdragen frukost i sängen riktigt spritter det i mig att ta itu med... allt möjligt. Ska börja med att hämta posten för to-fr :)

    SvaraRadera
  4. Squash va ju häftigt, är det svårt att odla? Kul att höra att ditt finger har blivit bra. För mig är det dax att ta tag i avsluten på riktigt, vi kanske kan heja på varandra. Jag började också på ett par stickade byxor till mig själv förra året, men jag valde att sticka i babyull och eftersom jag råkar va 173cm lång och det mesta av det är ben så tröttnade jag rätt så fort....

    SvaraRadera