måndag 19 augusti 2013

Mild vinter

Eftersom jag antagligen orsakat en kommande mild vinter nu när jag så redigt blivit klar med yllebyxorna i god tid tror jag det kan passa bra att jag tar itu med den blåa sommartopp som jag påbörjade vintern 2012. Den har nog legat till sig lite nu och det vore skönt att få den ur stickkorgen, innan den hinner fylla två år...

Här är uppstarten, just nu ser den ut så här:


Den är inte riktigt så lysande blå, men i alla fall - blå. Kornblå. Eller duvblå. Eller en kombination av korn-, duv- och allmogeblå. Det är lika svårt att beskriva färger som det är att få dem rätt på foton!

Jag har en beskrivning och den har jag hittat, fast jag har visst hittat på lite själv också längs vägen, för jag har stickat runt i stället för i delar. Lite trögt i uppstarten känns det allt när jag inte ens minns vilka stickor jag använde, maskorna sitter på en kabel bara.

Det syns inte men jag är vid ärmhålen och har börjat sticka fram- eller bakstycke för sig. Det borde vara en lätt match att avsluta det här projektet tycker jag? undrar vad som fick mig att tröttna? kanske bara att andra saker var roligare. Helt enkelt!

2 kommentarer:

  1. Det blir säkert en mild vinter i år, jag har nämligen precis stickat klart tre par vantar så jag är en bidragande orsak till det isf! Heja dig med sommartoppen, ser fram emot att se den färdig. Nu är frågan vad jag ska ta tag i...

    SvaraRadera
  2. Det är enda nackdelen jag vet med att man kana skruva av tipparna, väldigt lätt att glömma vilken storlek det var...
    Du kommer bli tjusig i den där, antingen under den ljuvliga indiansommar som väntar eller så till sommaren 2014!

    SvaraRadera