tisdag 9 juli 2013

Inget handarbete alls idag

Igår somnade jag som en sten utan att hinna ställa klockan eller ens klä av mig - så det var rena turen att jag  vaknade 08.10 - skulle vara hos läkaren 08.30...

Jaha, jag har sagt det förut men kan säga det igen - min läkare är bara så bra. Han följer upp mina tidigare olika problem, går noga igenom det jag sökt för, går igenom min medicinlista och städar upp där och hinner dessutom vara trevlig. Ett proffs in action, liksom.

Kortisonet i fingret gav nästan med en gång smärtlindring, helt otroligt skönt. Nu får vi se om det hjälper mot det där att det hakar upp sig också, men det vet man visst inte förrän om någon vecka eller två. Fick remiss för handröntgen också, dels för triggerfingret men också för de andra värkande lederna. Reumatism eller bara artros - gissningen är artros, eftersom min sänka är bra, men han är noggrann, min läkare.

Nu är det i alla fall vila som gäller idag och imorgon. För fingret, alltså. Inget handarbete. Resten av mig kan nog klippa gräs.


(Här stod jag och glodde i en halvtimme igår morse innan sonen kom traskande... vi hade lite kontakt under den halvtimmen, för de hade landat - men det tog tid att få ut väskorna. Frustrerande!)



1 kommentar:

  1. VAd kul att höra lite ifrån dig, saknat dina inlägg! Kärleksvantarna blev kanonfina.

    SvaraRadera