söndag 7 juli 2013

Färdiga!

Alla beskrivningar jag hittade på kärleksvanten visade två vantar i samma storlek och en kärleksvante med lika stora muddar. Men om paret har väldigt olika stora händer så går det ju bara inte?! så jag stickade en stor och en liten vante. Själva kärleksvanten är en sorts ihopklipp av olika beskrivningar jag hittade - nu får vi bara hoppas att de passar också!


Mönstret på vanten är ungefär som ett av Garnstudios vantmönster, men på den lilla vanten fick jag minska ner mönsterrapporterna lite.

Kampes tretrådiga ullgarn, som sagt var, det gick åt 117 g.

... och om en halvtimme lyfter förhoppningsvis ett plan från USA, med min yngste son ombord. Han har varit borta 13 månader och 4 dagar.  Men i morgon bitti är han tillbaka! Det finns saker som ens barn inte kan förstå förrän de får egna barn. Detta är nog en sådan. Jag är så glad att han fått uppleva så mycket, haft det jobbigt ibland förstås men också mycket roligt. Men det blir fantastiskt att få hem honom nu, och att ha honom lite drygt 7 mil bort i stället för ... öh, hur långt är det till Florida?

Nu gäller det bara att jag lyckas vakna så jag kan ge mig iväg 04.15...

1 kommentar:

  1. Vantarna blev ju fantastiskt bra! Ja, hoppas de passar men det är ju alltid lite marginaler; lite för stort gör inget och lite för litet så töjer det sig något!

    N, vissa saker förstår de inte förrän det är för sent! :-D
    Gott att han är hemma nu, med alla erfarenheter och upplevelser!

    SvaraRadera