fredag 7 juni 2013

Sommarlov på bloggen

Hej alla bloggvänner - det var visst längesedan jag var här själv... och det blir nog inte så mycket bloggat här i sommar heller. Dels är jag ute hela dagen och på kvällen är det tyngdlagen som gäller, dels är mitt trigger-finger är inte bra och jag har rätt mycket värk i de andra fingrarna också. Inte så kul, men det är som det är. Ska testa att sova med "ullvantar", det kanske kan hjälpa. Vad gäller trigger-fingret ska jag ta kontakt med vårdcentralen till slut, det har varit lite mycket det sista men nästa vecka faller nog lugnet över mig så jag kan få det gjort.

Igår skördade jag för första gången i mina odlingslådor och fick ost- och skinksallad med basilika till lunch. Mums. Vän av ordning frågar sig kanske hur jag gör för att odla ost och skinka, men det får förbli en hemlighet... :-)


Plocksallad, rädisor, dill och två sorters basilika (en småbladig grön och så den fantastiska rödbladade som i det närmaste är svart).

Jag önskar er alla en helt underbar, fantastisk, rolig, härlig sommar!

5 kommentarer:

  1. Kul att höra något ifrån dig, jag är inte heller så aktiv på bloggen för tillfället, livet atr för mycket tid. Hoppas du får en bra sommar och att värken ger med sig!

    SvaraRadera
  2. Skönt att höra av dig då och då, men bloggen är ju inte det viktigaste här i livet utan det är att njuta av det vackra i livet här och nu. Och nu är sommaren här med allt sitt fina.
    Tycker inte om att du ska behöva ha värk och jag hoppas att det går över eller iallafall blir mindre med värmen. Och det är bra att du tar kontakt med vårdcentralen med ditt finger.
    Ha en skön sommar!!!
    Kram!!!

    SvaraRadera
  3. Fantastiskt fin skörd! Mina två potatisar har kommit fint, jag bloggar väl om dem rätt som det är! :-)
    Fin artikel om F!

    SvaraRadera
  4. Så det är sommarlov du har, jag undrade vart du tagit vägen. Vad tråkigt att ditt finger inte blivit bättre, då är det nog bra att gå till vårdcentralen. Hoppas att det blir bättre i de andra fingrarna också, nu när du får det lite lugnare.

    SvaraRadera
  5. härligt att plocka eget sallad.. Jag har också ett land i år.. och fiberduk över.Men det blåser så den är oftas nån annan stans.. fast jag har stenar o plankor som tyngd..Rädisorna o löken är opp.. så jag får väl vänta på det andra.ha en bra dag!

    SvaraRadera