torsdag 2 maj 2013

Vårliga färger

Hm, jag undrar om det gula garnet är för likt det mönstrande så att det inte syns att jag stickar mönster? Får fortsätta en bit till innan jag bestämmer mig, men  just nu känns det lite som om mönstret drunknar. Än så länge är det ju nästan bara resår i det självmönstrande.


Vilken dag! Började med köpcentret och lyckades med tungan i mungipan och hela min kroppsvikt till hjälp styra en vagn med 200 liter jord, 15 kg gräsmattegödsel och lite annat ditt och datt som jag tyckte att jag "behövde" till kassan och ut till bilen, in i bilen och sen ut ur bilen dessutom. Fjärilslavendel, t.ex, vem behöver inte det? Fick tag på några begagnade pallkragar också - jippi!

Efter en snabb lunch hemma fyllde jag termosen och stack iväg upp på fjället. Min hyresvärd hade tipsat mig om den här platsen, och ringde och sa att nu är det igång. Jag har aldrig sett så mycket blåsippor på en gång, det var nästan magiskt. Marken liksom fortfarande brun och vissen, och så dessa små bitar av himlen spridda över alltihop.

Jag försökte ta kort men det blev väl så-där.


Det ser glest ut på den här bilden, men det var som ett blått skimmer över sluttningarna.




På hemvägen svängde jag in på tippen med lite gammalt skräp, där var det mindre vackert förstås men jag kände mig duktig.

I morgon ska jag montera mina pallkragar och förädla dem till odlingskragar - hm, måste man måla dem?

2 kommentarer:

  1. Härligt med blåsippor! Jag har ett område här i kommunen där jag väntar på att se vitsippor som ett hav för då tycker jag att det är vår :-)
    Ha en skön fredag!!!

    SvaraRadera
  2. Ja det är inte många blåsippor man ser tycker jag. I varje fall inte i våra trakter. Därför blev jag extra glad när jag tog en hundrunda med Alfonz i vår hemstad i höst, Nynäshamn. Där bara lyste alla blåsippor upp både skräpmarker och tjusigare tomter. Verkligen en alldeles speciell blå färg. God helg på dig!

    SvaraRadera