söndag 28 april 2013

Trädgårdsrunda

Före regnet (tror det kommer regna) tog jag en liten hostig tur runt trädgården för att dokumentera de stackars blommor som ändå vågat sig fram denna sena vår. Och en och annan liten färgklick hittade jag.

Krokus (finns bara dessa), ensamma mitt på gräsmattan...


... och små påskliljor som nästan inte orkat upp ur marken men blommar med starkare gul färg än man ser här...



... flera sådana här små öar av snödroppar - men själva blommorna ser ut att ha farit lite illa. Men titta, här är ju något väldigt grönt i alla fall!


Nej vänta nu, det där är ju hibiskusen som jag ställde ut på trappan igår i den fromma men slarviga förhoppningen att lössen skulle dö i nattkylan men växten klara sig... Om en stund ska jag ta in den och dränka den i diskmedelsvatten i stället, det funkar antagligen bättre.

Jo, och så var det ju halvvantarna. Först gjorde jag en lite krusidullig avslutning vid handleden, men det passade inte ihop med den mer lite stramare överkanten så jag gjorde om det.



De kunde varit några maskor bredare, får krånglas på mina ganska stora (för att vara kvinna) händer men när de väl sitter där så känns det bra. Kanske kan ha dem på nu ett tag och lirka av dem framåt midsommar när värmen äntligen har kommit? inte? nä... det kanske inte är någon vidare bra idé...

1 kommentar:

  1. Ja nu är våren verkligen på väg om än försenad. Nu är det vi som är i flyttagen och man önskar att allting skulle slå ut lagom till visningarna.
    Halvvantar är perfekt nu, har några gamla som är mjuka mot tumleden när det ska krattas...

    SvaraRadera