fredag 26 april 2013

Fint ljus

Tack alla för alla fina kommentarer - jag har varit jättedålig på att svara men jag har glatt mig och känt mig lite bättre. Det värmer!

Vilket härligt ljus det är nu! Jag tog en bild på halvvantarna som jag stickat lite på -


- och tänkte på hur jobbigt det var "alldeles nyss" att ta foton i vintermörkret. Borta i backen blommar rundlar av snödroppar och jag kan till och med inifrån se de röda rabarberplupparna.

Det är min första vår här i stugan, så det är roligt att upptäcka små påskliljor längs husväggen, krokus på kullen osv.

Här skulle det komma någon liten lustighet eller knorr som avslutning men den som väntar på det får nog vänta vidare, jag tror bestämt att hjärncellerna är förkylda de också, och sitter i hörnen med halsdukar och mössor och sura miner.

3 kommentarer:

  1. Gott att höra! Ta det nu vackert idag och i morgon så är du på topp på söndag! :-D

    SvaraRadera
  2. Skönt att du känner dig lite bättre, visst är det härligt nu när våren äntligen är här. Varje dag hittar man allt fler vårtecken som gör en så glad.
    Önskar dig en trevlig helg.
    Annika

    SvaraRadera
  3. Jättefina halvvantar. De kan behövas ännu för temperaturen varierar verkligen. Man är jätteglad för ljuset nu och även blommor och fågelsång. Det har varit en dryg vinter.
    Kram Eva

    SvaraRadera