fredag 5 april 2013

Färdig och nästan

Ja ojoj, här har det inte bloggats kan man säga. Har inte riktigt ro att läsa bloggar heller, men tänkte läsa ikapp lite när jag skrivit här.

Idag ägnar jag annars alla tankar åt äldste sonen och hans sambo som kör flyttlass från Södertälje till Göteborg idag. Vet ju hur jobbigt det är - men den enda insats jag förväntas göra är just att tänka på dem, så det gör jag. Sedan blir de särboende sambos i nästan två månader, medan sonens uppsägningstid rullar ut. För mig är det härligt att få dem närmare.

På stickorna sitter en mössa till vännen J. Massor med färger ville han ha, jag hoppas han blir nöjd. Jag hoppas inte han läser min blogg, så det blir en överraskning. Den är nästan klar, ska bara ha tag på en bit microfleece att fodra den med. Kikade runt på nätet igår men hittade inget som jag var nöjd med.


Koftan uppifrån och ned är också snart klar. Trådar att fästa, och så måste jag hitta knappar som passar. Man kan tro att det skulle vara lätt med så många färger i garnet (den har mycket starkare färger på riktigt, men jag lyckas inte få fram dem på bild), men när jag var hos mamma hällde vi ut alla hennes knappar och kom fram till att "detta blir svårt". Jaja.

Bäst jag slutar skriva, känner att det här blev ett sådant där dötråkigt inlägg, hoppas jag inte fått er att somna nu.

Kikar över inlägget och konstaterar: man ska nog inte ha koftan och mössan ihop...


4 kommentarer:

  1. Snark... Nejdå, inte tråkigt! :-)
    Väldigt stilig mössa, färgglad och pillemarisk med öronlappar och allt!
    Koftan är ju perfekt, härligt med alla färgerna och helt klart bärbar, tes till jeans!

    SvaraRadera
    Svar
    1. :-) du är allt snäll du...

      Radera
  2. Åh, vilka härliga färger på mössan! Koftan ser också jättemysig ut, hoppas du hittar några knappar du gillar.

    SvaraRadera
  3. Koftan är jättesnygg. Funkar det inte med vanliga svarta knappar då? Det skulle jag har tagit.

    SvaraRadera