måndag 8 april 2013

Eventuellt

Åkte ned till byn för att posta brev. Besökte återvinningen med plast och tidningar. Köpte apelsiner. Pantade påskmustflaskorna. Kände mig väldigt belåten med mig själv som var så samordnad och fick så mycket gjort.

Men jag skulle kanske tagit med mig breven. Eventuellt.

Kom mig för att fotografera koftan utomhus igår. Det här är rätt färgställning. Eventuellt.


För övrigt har jag lite funderingar när det gäller min vänsterhand.

Knyter den lite löst...
... öppnar den - ni ser vad som händer...



... japp, ringfingret sitter fast!

Petar jag till ringfingertoppen så knäpper den liksom loss sig och stiger mot skyarna. Eller ja, rätar ut sig alltså. Om det hade varit långfingret kunde jag ju haft nytta av det, kunde farit runt på byn och fått utlopp för mitt dåliga humör. Eventuellt.

Garnlagerminskningen med koftan blir hela 500 g - men det får jag inte lägga till förrän den är helt färdig, dvs knappar och allt. Det är något att se fram emot! Definitivt.




6 kommentarer:

  1. Underbart fin kofta! Definitivt!
    Det där med fingret verkar inte riktigt bra...

    SvaraRadera
  2. Koftan ser fin ut, jag längtar tills jag kan lägga till min kjol i garnlagersminskningen, jag har faktiskt monogamstickat den och det känns så bra, det går ju jätte fort då.
    Ang fingret fungerar mina fingrar så fast på andra hålet om jag tex gnuggar på spisen och överböjer leden längst upp fastnar mina fingrar så, jag trodde det va helt normalt till sambon kommenterade det. Men jag har inte gjort något åt det, det gör inte ont iaf.

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig kofta! Och vilken fin blogg du har, det var roligt att du tittade in till mig så att jag hittade hit! Mycket fint stickat och annat trevligt.

    Fingret, är det inte vad som kallas vikingafinger/vikingahand/vikingasyndrom? Senor som drar ihop sig och inte vill rätta ut sig. Om det är det så går väl det att operera har jag för mig....inte något fatalt, men nog så jobbigt.

    Hoppas du inte har ont i alla fall.

    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. På din beskrivning låter det som att senorna i fingret har blivit förtjockade och därför inte kan glida ordentligt, s.k. triggerfinger. Knäpper det i fingret också? Ibland ger de sprutor och om det inte hjälper operation där senas delas. Kontakta vårdcentralen är mitt tips...

    SvaraRadera
  5. Beroende på hur länge du haft problem ... Du kan prova vila (total! Ingen stickning ens...) någon vecka och se vad som händer. Du kan även prova anti-inflammatorisk salva typ Zon på "knölen", ibland dämpar det knäppandet. Hoppas att det går över av sig själv :-)

    SvaraRadera
  6. Underbar kofta i härliga färger.
    En vän till mig råkade ut för något liknande med sitt finger hon sökte läkare som sa att det var ett droppfinger hon drabbats av, sök på det så får du se om det överensstämmer med dina symtom.

    SvaraRadera