söndag 21 april 2013

Det har vänt!

Det är vår!
Jag är frisk!
Mitt finger är bra!
Sonen med sambo har köpt lägenhet och det är skrivet och klart!

Nej, skojar bara. Jo, vår har det verkligen varit här idag. Och jag sov i natt, men från mitt inre kommer ett märkligt rasslande buller när jag hostar.

Fingret, äh, det skulle jag inte ta upp. Men jag har upptäckt att det går hyfsat att virka så det bidde en trasa. Virkade med två trådar lintow av någon tunn variant


Lägenheten är också sant, nu kan jag börja tro på att de faktiskt flyttar till Göteborg.

Kanske går det framåt om jag skriver och tänker sådana där saker varje dag, flera gånger, och blandar sanna (trevliga) uttalanden med mina önskningar och förhoppningar?

4 kommentarer:

  1. Affirmationer tror jag bestämt att det ska kallas...Men det finns ju ändå hyfsat säkra kort, förkylningen kommer att lägga sig och vår blir det. Och son&sambo till Göteborg verkar ju vara spikat. Fingern ska nog rätta till sig, den med!

    SvaraRadera
  2. Tack snälla du för tipset om hur jag skulle bli av med min oönskade ruta som dykt upp hela tiden på min blogg. Hoppas den håller sej borta nu. Det är så trevligt när man kan få hjälp av sina bloggvänner. Hoppas din finger blir bra nu.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  3. Krya på dej vännen..envis hosta är inte så kul..Disktrasor är roliga att sticka/virka..o det är ju så pop nu att göra dessa.

    SvaraRadera
  4. Vad det är skönt när allt löses upp. Då kan man känna sig glad o nöjd. Ha en fin fredag kram Beijan

    SvaraRadera