fredag 22 mars 2013

Vårkappa

Det slog mig. Det är nog mitt fel att det inte blir vår i år. Jag har, för första gången i mitt liv tror jag, en vårkappa. Och vi vet ju alla hur det fungerar: paraply = inget regn, inget paraply = regn. Jag ber om ursäkt och blänger en smula mörkt på vårkappan... Ett halvt (men bara ett halvt) ögonblick funderade jag faktiskt på att knöla ihop den i soptunnan. Som ett våroffer. Så himla snygg är den inte, och vad får mig att tro att jag på gamla-dar ska börja använda en vårkappa?

Annars är jag Belåten. Med stort B. Äldste sonen tackade igår ja till nytt jobb - i Göteborg! Min sida av Sverige! 45 min med bil! Får jag nu bara hem yngste sonen från Florida (i juli) så är min lilla familj ganska väl samlad, för han bor också i Göteborg. Det kommer väl hinna ändras många gånger om, antar jag, men åtminstone för ett tag framåt kan vi lättare ses.


Inget stickat igår, däremot håller jag på och säljer ca 1,5 kg garn ur mitt garnlager, och går här och rullar runt detta i min skalle - bör detta utflöde ersättas med nytt garn (eftersom garnlagret inte minskar pga flitig stickning) och i så fall med samma mängd eller för försäljningspengarna? Tror jag för in det som garnlagerminskning så länge och njuter av möjligheten...

4 kommentarer:

  1. Vårkappa! Sicket ryck! Njut av minskat garnlager och det mentala utrymmet som uppstår så att du köper när rätt läge dyker upp! (Som om man inte jättelätt skapar sådana lägen!)

    SvaraRadera
  2. Här hemma har dunjackan rökit fram igen efter att ha varit undanhängd ett tag men nu behövs den. Modigt sätt att minska garnlagret, går mycket fortare än mitt sätt, speciellt eftersom jag klurar på nya inköp nu. Men men, det är väl bara att inse att garnlagret för alltid kommer vara stort.

    SvaraRadera
  3. om du slänger kappan, släng min på samma gång

    SvaraRadera
  4. Nu blev jag nyfiken på att se din vårkappa! Klart att du ska använda den! Jag har alltid drömt om att ha hatt, men ser inte klok ut i det heller. Men skulle inte en vårhatt sitta fint till din vårkappa?

    SvaraRadera