måndag 25 mars 2013

På begäran: vårkappan i bild!

Att det ska vara så svårt att ta vettiga bilder! Hjälper mig inte stort att min spegel är av en billig, randig, gråaktig, bucklig variant - för det mesta en god gammal vän för jag kan skylla allt på den, men just när det kommer till fotografering är det ju inte så lyckat. Här har vi den i alla fall, vårkappan.




Enkel och lättburen modell, kraglös. Blixtlås fram och en knapp överst. Fin som den är, eller med vackra sjalen Singoalla... Kanske skulle jag ha en hatt, ja? om det finns någon som stannar på min halkiga skalle förstås... För 47,50 var det väl en fin vårkappa i all sin enkelhet?



(ja, det är sanning, jag betalade 47,50 och nej det var inte på secondhand utan nypris, halva reapriset och reapriset i sig var redan ett brak-rea-pris)



Här kommer en dålig bild till, men bara för att visa att jag stickar ärmar på min kofta. Kabeln som sitter i nederkant är för kort så jag kan inte visa koftan stängd. Tanken var att sticka båda ärmarna samtidigt med magic loop, men för att kunna prova och för att det är lättare stickar jag dem på varsin kabel, tjugo varv i taget eller så.

... och den här bilden är bara dålig om man vet att det skulle vara en stor vacker fågel på men den rymde...

Igår smågrälade jag med min mamma och det var en trist kväll på alla vis - men idag är det strålande. Har talat med mamma och bett om ursäkt för igår ("jaså ja, jag tänkte du var trött" sa hon snällt), har varit på besiktningen med bilen (skönt att det är gjort, och att hon for igenom utan minsta lilla kommentar!) och himlen är lika blå idag som igår.

Nu ut i solen!

9 kommentarer:

  1. Snygg jacka, du hade gärna fått köpa en till mgi med, jag går i en hyffsat ny från ellos, svart och trots att den är hyfsat ny är den jätte noppig, det vita vaddet har liksom krupit ut genom tyget, jätte fult. Här är det nämligen vår idag, superskönt. Tack för kommentaren om klänningen, nu blev det till att jobba på torsdag så jag vet inte ritkigt om jag vågar använda den då, får se. Å jo tack jag mår bättre nu, va bara en natt, men det räcker till.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här är också från Ellos faktiskt. Här har varit strålande fint idag också, fast ändå lite kallt i vinden så jag har inte invigt den, tog min gamla svarta kappa till bilbesiktningen i morse... Ja fy, en natt räcker verkligen mer än väl, usch, men skönt att du mår bättre.

      Radera
  2. Jamen där är ju kappan! Ser ut att vara av ytterst användbar modell, är den vit eller svagt rosa? Det blev snyggt med sjalen till, nu väntar jag med spänning på en hatt ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja, den ser ju väldigt vit ut på bilden - men är mer så där gul-beige eller vad det kan tänkas kallas... men du, om jag skaffar en hatt, blir jag inte tvungen att skaffa en handväska också då, för det har jag ingen

      Radera
  3. Mycket snygg vännen, men till vilken vår hade du tänkt använda den? Kanske nästa? Klart du ska ha en hatt, hattar är fulla av glädje!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, ja-a, det kan man fråga sig! Men jag skulle kunna ha den i min skyddade vrå där huset går i vinkel, för där är det faktiskt varmt! dvs ja, alltså, mitt på dagen i alla fall! en stund... Mm, jag är nog lite av en terrier :-), man kan ju inte bara ge upp.

      Radera
  4. Den ser användbar ut, skulle gärna byta ut tunga vinterjackan nu men har liksom inget annat, en vårkappa för 47:50 skulle ju lätt fylla den bristen!
    Vissa dagar blir inte bra, skönt att det kommer andra tider efter...

    SvaraRadera
  5. vilken fin kappa! önskar att jag hade en likadan.

    SvaraRadera
  6. jättefin vårkappa... jag har mitt tyg ännu i plastkassen... Ha en skön påsk med mycket godis..

    SvaraRadera