tisdag 12 mars 2013

Energin flödar

Efter den där korta stick-modlösheten har jag fått fart igen - jag tog till och med mod till mig och plockade fram det omtalade blå ufo:t och provade. Mina farhågor att den skulle vara för stor kom på skam, den är klar upp till armhålorna och jag har börjat med bakstycket, så det borde väl vara kvickt gjort att få den klar.

Konstig bild. Koftan har kommit ungefär lika långt, till ärmhålen, fast från andra hållet då.


Fattar inte varför jag inte kan få till färgerna på den, de är klarare och kraftigare och jag kommer verkligen synas.

Jag började på ett par muddar också, men dem får ni se en annan dag.

Här är kallt som bara den, men solen skiner. Strax ska jag fara iväg och köpa en stål-sågbock med taggar i greppet och en planka. Jag tänker bygga en enkel extravägg på cykelskjulet, där jag har veden. Det blir lättare att utnyttja utrymmet om veden har lite motstånd i sidled. Sen över till gården igen, där F har lagt ungbjörkarna jag samlade i skogen. Han tyckte inte jag hittat så mycket, men det tyckte jag... jag lär ha att göra ett tag. Har inte kraft i arm och nacke, men det är verkligen sant det där att om droppen urholkar stenen - det är bara att vara envis som en liten gris så kommer man så småningom att ha utfört det man arbete man tänkt sig. Samtidigt vill jag helst ha ner veden till mig så fort som möjligt, medan det är tjäle i jorden så jag lätt kan köra upp med bilen. Ena sonen föreslog att jag skulle byta ut bilen mot en fyrhjuling med vagn. :-) Tja.

Och hörni, vädret gör motstånd, -11 i natt, men våren kommer!



2 kommentarer:

  1. Härligt! Lite svårt att se hur det blå ser ut koftan blir nog superfin!!!

    SvaraRadera
  2. ...kan du inte skicka över lite energi till mig? Hade både tagit mig tid för att måla trappa och trapphus, läsrummet samt lägga - och höja - golvet i detsamma och uppdatera hemsidan med några nya alster - då är det nåt knas med webbhotellet. Tror jag lägger ner både det ena och det andra. Vaknade till 15 gr kallt - jag vill inte längre, det måste komma nytt väder snart...

    SvaraRadera