torsdag 21 februari 2013

Jag kan blinka

Hittills i år har jag gått ner lite drygt fem kg. Då undrar man ju, är det jogging? spinning? pumping? stepping? eller kanske rentav Gangnam Style Cardio Dance Fitness?

Nä. Jag blir så otroligt uttråkad av sådan träning. Det är veding, bara veding. Eller bör det heta firewooding, kanske, träna kan man tydligen inte göra på svenska.

Min vän säger att jag nog blivit smalare än vågen visar eftersom det blir muskler av vedandet. Vet inte om han har rätt, igår kände jag mig väldigt kraftlös i skogen.


Sammanfattningsvis, när jag vaknade i morse kunde jag blinka. Till och med tålederna gör ont. :-) Träningsvärk känns väldigt nyttigt, liksom. (Det kan tilläggas att jag gick upp de där fem kilona först, för säkerhets skull.)

Stickade några varv på vantarna medan jag planerade min nya mössa.

Och hör ni, det var sol igår och ser ut att kunna bli det idag också! Medan jag väntade på kaffevattnet igår roade jag mig med att peta till vindspelet som just nu hänger i köket, så att reflexerna for hit och dit över skåpen. Man är inte äldre än man gör sig... Som små glada regnbågar...


Här ser man skuggan av vindspelet också...




5 kommentarer:

  1. Man ska vara rädd om barnasinnet! Och musklerna :D

    SvaraRadera
  2. Träningsvärk är skönt! Heja dig med veden!
    Jag blev lite avundsjuk på ditt vindspel. Får se om jag kan hitta på något sådant med.

    SvaraRadera
  3. Du får komma och veda hos oss sedan! (Eller, jag kan behöva gå nerlite jag med, får nog veda själv!)
    Vi har ett prisma i fönstret, det är ett underbart vårtecken när regnbågarna börjar fara runt i rummet!

    SvaraRadera
  4. Jag har i 2 dagar gått en halvtimme på vårt gåband och imorse när jag vägde mig så vägde jag mer än vad jag gjorde förra veckan! Konstigt tycker jag ;-)
    Lycka till med veden och träningsvärken
    Ha en skön fredag!!!

    SvaraRadera
  5. Haha, gillar alla dina namn där på träningen. Känns lite som skönt att man inte kan dom...
    Och härligt med solen. Finns den inte därute får man nöja sig med en bild.

    SvaraRadera