onsdag 16 januari 2013

Let it snow, let it snow

Ja, för det är i alla fall inget man kan göra åt det. Och ska jag välja så tar jag det kalla vita framför det geggiga gråa blöta. Funderar lite på hur jag ska ta mig ut, har ett litet halvdant ryggskott också. Nåja, vad ska jag ut och göra.

Den här vanten har legat ensam och skrotat i min stickkorg i snart 1,5 år tror jag. Nu ska den få en partner har jag bestämt - det blir en utmaning för jag hade inte precis något mönster utan får utgå från den stickade vanten. Undrar vilka stickor jag använde? Garnet är Kampes ull, tvåtrådigt (samma som i min utlottning - glöm inte att kommentera för att delta!).


När jag var i garnaffären härförleden råkade jag köpa garn för ett nytt par tovade vantar och dem vill jag börja på, men den här grå ska stickas först. (Basta! jag är sträng men rättvis!) De första tovade vantarna som jag stickade (här) använder jag helt vanvördigt när jag jobbar med veden. Inga arbetshandskar kan vara bättre - de håller mig varm och väl skyddad, och verkar inte bli särskilt illa åtgångna ens. Smutsiga förstås, men inte precis förstörda.


Kan berätta att hängslena var alldeles utmärkta. Eventuellt skulle jag ha flätat lite bredare flätor över axlarna.

Får lust att berätta något väldigt omfattande för er, så att jag får sitta kvar här en liten stund till - behöver hämta in ved, diska, stryka och lite annat smått och gott som inte känns så där jättelockande men det är väl bara att sätta igång. Fungerar det med lite kohandel? om jag får lov att lägga upp maskor till den grå vanten först så kan jag vara duktig sen?

3 kommentarer:

  1. Lägg upp dina maskor du till den grå vanten och var duktig sen. Och när du varit duktig så är det bara att fortsätta sticka.
    Jag försöker få mig själv att torka av bord och köksbänkar så jag får brodera själv, men jag är nästan omutbar. ;-)
    Ha en fortsatt skön onsdag!!!

    SvaraRadera
  2. Allt det där tråkiga kommer du göra förr eller senare, varför inte skjuta upp det lite grand?

    SvaraRadera
  3. Mönsret på de grå påminner om ett jag såg i "Mönster från Norden" och som genast slog ner i hjärnan att det skulle nog kunna bli nåt...
    Fast nu är det så mycket pappersjobb så jag lyckas inte ta mig fram till maskinerna:(

    SvaraRadera