onsdag 23 januari 2013

Färdiga! - igen...

Det där med vida sockskaft var en fasligt käck idé i teorin, men i praktiken trivdes jag inte så bra med det, skaften liksom böljade omkring mig när jag gick. Det finns något att säga för gamla invanda metoder. Så efter några dagars surande hade jag nått den där punkten när man helt enkelt bara tar tag i upprepandet. Dessutom skulle jag tillbringa närmare 8 timmar på buss och tåg i helgen och vad kan vara bättre än skaftstickning då?

Nu blev det inte mycket stickat de första fyra timmarna för det var tågstopp, kall väntan på ersättningsbuss, språngmarsch till nästa tåg osv och däremellan ville kroppen bara hosta ut kall luft. Men nu är de som sagt var färdiga - igen.

Har kommit en bit på vanten också.



Minus 18 här idag, men sol. Får nog bli ganska många lager kläder. Det är otroligt vackert, i alla fall.


2 kommentarer:

  1. Hej
    tack för hjälpen kollar om det går bättre här.
    Vilka häftiga vantar gillar färderna vilka är det?
    Strumperna blev kanon fina-
    Kram Hoffmansdesign

    SvaraRadera
  2. Har också tappat hoppet om våren, yllestrumpor lär nog behövas ett tag till. -16 här nu. Men det är bra får då får man ju sticka vantar å strumpor, fast jag har fler bomullströjor på gång. Amanda gillar dagis, lite svårt vid lämningar men det är nog inte så konstigt, det är juu väldigt nytt allt.

    SvaraRadera