fredag 25 januari 2013

Ett ufo mindre

Klara! Tyvärr tycker jag inte om dem, men de kommer nog snällt att värma mina händer ändå. Och från den ljusa sidan - jag fick träna mönsterstickning en stund. Som sagt var, det är Kampes tvåtrådiga ull - väldigt trevligt garn tycker jag.

De blev hyfsat lika trots att jag inte hade något mönster, de är lika stora även om det inte ser så ut på bilden... Själva mönstringen har jag sett någonstans, jag tror på en vante, men minns inte var.

Det blev inte mycket städat igår, men nu är det gjort och det var skönt. När jag skulle börja dammsuga gick strömmen, förstås!, och först stod jag vid proppskåpet och stirrade för att se om någon hade löst ut, men sen ringde jag hyresvärden och frågade om han också hade elavbrott. Det hade han, så då kunde jag i godan ro fästa trådarna i vanten så blev det också gjort. Nu är frågan om jag ska ge mig på ett ufo till eller om jag får börja på något annat kul. Ska fundera på saken medan jag splintar lite startstickor till kvällens brasa. Och det ska jag göra nu! .... eller ... NU! (märkvärdigt att människan inte lyssnar gör som hon blir tillsagd - NU!!!!)

4 kommentarer:

  1. mmm fina! Var det det mönstret jag fick av dig?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det var ett annat, ett som jag stickade på sockor till hyresvärden... :-)

      Radera
  2. Ibland uppstår inte kärleken till det stickade föremålet... Rent objektivt sett är vantarna väldigt fina och som sagt, varma är de säkert!

    SvaraRadera
  3. Jag tycker dina vantar blev fina. Jag har bara testat kamoers 1-trådiga ännu, är 2-trådigt bra menar du? Priset är ju helt okej iaf.
    Jag röstar på ett UFO. så jag får lite ufo inspiration.

    SvaraRadera