fredag 14 december 2012

Vilken lättnad...

Det är nog flera anledningar till att mina julförberedelser ilar fram som en pulka på en sandgång, men en av anledningarna lokaliserade jag igår till mitt röriga garnförråd. Jag har ont om utrymme här, det är den enda nackdelen jag kan komma på med den här stugan. OM jag en gång köper stället kommer jag satsa på ett större badrum och en liten förrådsbyggnad, kanske med garage...

Garnet var, i plastpåsar, intryckt hur som helst i några hyllor bredvid skorstensmuren. Dessutom några lådor kvar, främst vävgarn. Men nu... dadam-dadam:

Okej, jag har några lådor kvar på golvet. Passade på att röja bland gamla UFOn. Jag hör inte till dem som tycker att man ska tvinga sig att läsa färdigt tråkiga böcker, livet är för kort. Vad gäller UFOn kan man göra några försök att tänka om och tänka rätt, eller inspirerat göra det attraktativt på något vis - men om det fortsätter att kännas plågsamt - ut med dem!

Ja, jag repade upp några trista ting, kastade faktiskt några också. Kvar blev, utöver julklappssockorna till hyresvärden, tre stycken UFOn som jag borde kunna klara av i vinter.

En make till den här vanten...

... och en make till den här sockan...

... samt sticka färdigt den här toppen som jag tror jag minsann har hållit på med lika länge som jag skrivit i bloggen:

(Rosen hör inte dit, men den bröt så bra i färgen...)

Som ni förstår är jag inte särskilt bra på makar.

5 kommentarer:

  1. Så ordentlig du är! Kommer du hit och tar ett röjartag sen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okidok, kan jag väl! :-) Jag gillar att städa...

      Radera
    2. Det gör inte jag så du är hjärtligt välkommen till min oreda!

      Radera
  2. Nä, det var inte snällt att visa upp...jag har en del av mitt garn i en vakuumpåse bakom soffan... :-D
    Väldans prydligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag är väldans nöjd, tror det går att fortsätta ha ordning när det är såpass små avgränsade lådor...

      Radera