lördag 15 december 2012

Tung snö idag

Gav mig ut med snöskoveln mellan morgongröten och morgonkaffet - uj vad det var tungt idag. Kramsnö. Men tur jag gick ut för det lägger sig utanför ytterdörren så det var nästan lite svårt att ta sig ut. Får hålla koll där...

Träffade på hyresvärdens son och för en gångs skull dök rätt fråga upp i skallen liksom på en gång, poff, så där - jag brukar annars höra till den där molokna skaran som kommer på vad jag ska säga/fråga några timmar för sent. 47. Hyresvärden har skostorlek 47. Hm. Skulle ha valt ett mer snabbstickat mönster känner jag. Har konstaterat att jag nog behöver 27 cm fot innan jag börjar maska av för tån...

Ja, här kan jag inte sitta och blabba, nu blir det kaffe och stickning...


1 kommentar:

  1. ja du e ju för rolig. Själv tillhör jag den där MEDIOKRA skaran som aldrig hittar rätt uttryck eller svar när det behövs.
    Vår äldste son, snälla sonen, har också fötter 47, själv har jag 10 nummer mindre, men maken har 45. Både kloka dottern och mina svärdöttrar plus syster och tjejbarnbarnen är så baskade på mina små fötter eftersom de själva har större och jag har(hade)en stor faiblesse (idiotdille kanske bättre uttryckt) för högklackat... - som jag inte längre kan använda:((

    SvaraRadera