onsdag 12 december 2012

Toktur

Ibland blir det rätt fast man inte ens tänker... eller kanske just för att man inte tänker? Bestämde mig för ett mönster från Tofta som jag såg på ett par vantar:

Ja, till hyresvärdens julklappssockor alltså. Och det var inte det att jag tänkte ALLS på ihoptagningsproblemet. Men jag räknade inte, orkade liksom inte fullfölja min tanke utan gjorde första ihoptagningen på mönstret första varv. När jag stickat en liten bit till tänkte jag faktiskt till.


Då tänkte jag "jag orkar inte tänka till". Och bestämde att om det blev alldeles tokigt när alla ihoptagningar var gjorda fick jag väl lägga till eller ta bort någon extra maska, eller helt enkelt avsluta Tofta-mönstret och göra några ränder emellan...

Men ibland händer det faktiskt. Det gick precis jämnt upp! Två rankor blev en precis när ihoptagningarna var klara. Nu ska jag bara lägga på en rem och sticka rakt fram med full fart...

2 kommentarer:

  1. Iväg med dig och köp en lott av något slag! Ibland händer det ju, men inte är det särskilt ofta så du måste ha en turdag!

    SvaraRadera
  2. Åh vilket snyggt mönster - har du lust att dela med dig?

    SvaraRadera