måndag 3 december 2012

Rumplapp

eller kanske rumpmudd? eller helt enkelt kjol. Tänkte jag kan dra den utanpå jeansen för värme när det behövs. Just nu behövs det. Stickar av restgarner i ull - om jag sedan trivs med metoden blir det nog en till.

Det är grå-rosa och vinrött, men det kan man ju inte se på bilden - första bilden jag tog såg ut att vara tagen med svartvit film.

Igår var jag en sväng i skogen och plockade kvistar att tända brasan med. På ett ställe ligger det plankor som man kan gå på för att inte bli geggig om fötterna (dvs, nu är det ju fruset i stället) och det var det någon som hade gjort:

Såg så rart ut på något vis, likadant på nästa planka. Även djur vill hålla fötterna så torra som möjligt.


Om jag inte återkommer har jag åkt av vägen och sitter och är arg i något dike. :-)

Tillägg: bara så ni vet, jag är hemma igen, utan någon omväg om traktens diken...

1 kommentar:

  1. Det var ju skönt att höra, att du inte sitter och blänger ilsket i något dike! :-D
    Ja, idag är frågan om värmande plagg ytterst aktuell, burr...

    SvaraRadera