söndag 9 december 2012

Restgarnsrumpvärmaren klar

Funderar på om jag verkligen måste fästa trådarna - de kan väl ge lite extra utfyllnad och värme? Nåja, vid närmare eftertanke avstår jag kanske från utfyllnaden. Ok, ska göra det "sen", men här kommer den i alla fall.

Uppifrån...
 ... framifrån - en helt strålande bild, eller hur... ljusets drottning osv...

... samt en kraftigt retuscherad bild. Vad jag retuscherat bort kan man ju fråga sig, fanns väl inget att trolla bort?

På väg till mamma på tåget i fredags och sedan pratandes i soffan stickade jag skaften till hyresvärdens julklapp. De ska få lite mönster på fötterna, med en mörkare grå färg.

Största problemet är att jag ju inte kan fråga honom om storleken - men i morse smög jag mig helt bakslugt ut med en stor stållinjal och mätte hans fotspår i snön. 32,5 cm blev det vilket spår jag än mätte - sen får jag väl räkna med att hans fot är några cm kortare, det där var hans grova vinterstövlar. Det verkar så väldigt stort - hur långa herrskor står det i er hall?

Retuscheringen? ja, alltså här är väldigt rörigt. Jag städar nämligen.

1 kommentar:

  1. Det ser varmt och gott ut, får nog snart sätta igång med min... fast jag har inte bestämt mig ännu, kjol eller mamelucker... hm...
    Listigt att mäta fotspår! Sonens stövlar är 29 cm, han har storlek 42. Skulle kunna tro att 32,5 skulle svara mot storlek 44 vilket ändå inte säger något om hur lilla fossingen ser ut där inuti?!

    SvaraRadera