måndag 10 december 2012

Recension

Hm, ok, jag får nog dra i några resårband i linningen på min lilla yllekjol. Idag har jag leggings och kjolen/rumpmudden och får hela tiden ta ett tag och hala upp den en bit. Lite småirriterande när man känner sig hejig och energisk. Men det känns varmt och gott. Utanpå jeans åker den inte ner.


Glömde säga att den är stickad av olika yllegarn, en del alpacka också. Ett av garnerna är ett sockgarn så där ingår väl lite polyamid eller så.

Tänker sticka mig mamelucker också, men i tunnare garn - baby merino eller något sådant - så att de går att ha under kjolar och byxor. Blir ett större projekt - eller långsammare menar jag. Storleken är väl densamma oavsett plagg till mig. En sådan här kjol stickar man ju ganska fort, stickor nr 6 och bara runt runt.

Annars kan man ju faktiskt tumma på fåfängan också, och ge sig ut i minusgraderna iförd fodrade överdragsbyxor/skidbyxor. Det hade jag när jag reste till mamma i helgen. Med tre tåg- och bussbyten och väntan i minus tolv grader var det skönt.

Tack för skomätningar! Sonen mätte en lågsko, den var 32 cm och han har storlek 46. Men en lågsko sitter ju tajtare - tror nog Cecilias gissning på storlek 44 är rimlig.

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar