torsdag 6 december 2012

Med posten!

Ha! Idag fick jag dumlekola med posten igen! Tänk vad man kan bli glad för en sådan liten överraskning. Annan avsändare denna gång, och ok, själva huvud-försändelsen var ju det viktiga:


Big Delight, 100% ull och färgen heter Skogsbär - det gick liksom inte stå emot en spontanbeställning där. Tänkte först att jag skulle sticka en rumpvärmare av det, men nu stickar jag ju en sådan i annat garn, så vi får se... Så länge kan jag klämma lite på det och titta på det - det har en mörkare mustigare färg än på min bild.

Ja, och så när jag sticker ned handen i påsen så får jag något knöligt i handen, en liten påse med kvittot och - ja, det blir ju ingen överraskning nu eftersom jag skrev det redan i första meningen, men det är så med mig, jag har liksom inte riktigt tålamod att behålla hemligheter för mig själv. Om jag kommer ihåg poängen i roliga historier har de en tendens att komma ut först. Jaja.

Igår lyckades till slut min yngste son lämna Korea - efter åtta timmars väntan på flygplatsen (snöstorm där också) kom han iväg på ett plan - men bara till Tokyo där han fick gratis mat och hotell. Nu väntar jag på meddelandet att han är i soliga Florida igen, förhoppningsvis framåt kvällen någon gång. Tror jag. Hoppas jag.

Min äldste son, om ni undrar, är hemma hos sig i Södertälje och gör slut på pappersnäsdukar.

Och regnmätaren ligger i vasken och smälter. Den har spruckit - ha! där fick den!

2 kommentarer:

  1. Det var ett riktigt vackert garn, har inte stött på det i handeln. Vanliga Delight har jag däremot gjort schalar av, alldeles utmärkt garn i grovisen. Men den här färgen var verkligen inspirerande, hm, vad ska man hitta på?

    SvaraRadera
  2. Så härliga bollar att ha i en skål på bordet medan du funderar! Jag gillar vanliga Delight, detta ser på bilden lite jämnare och "rundare" ut?

    SvaraRadera