fredag 30 november 2012

Snöigt

Så mycket trevligare det ser ut med snön, jämfört med geggan jag omgivit mig med hela hösten! Jag har börjat, bara väldigt lite, med advent...

Som vanligt ska sovrummet få en vilosam pyntning i mörkblått, vitt och silver. Ja, och så har vi skickat små adventspaket till yngste sonen (som fortfarande är i Korea, men nu verkar det som om han till slut ska få återvända till Florida på onsdag). När jag ändå höll på med det tänkte jag överraska äldste sonen med sambo med små paket också till dem, så igår var det ju lite desperat att få iväg dem. Glad i hågen tänkte jag ta en liten trevlig snöig promenad till brevlådan - fast jag hade förstås ingen aning om när den tömdes...

... så jag kom dit en kvart för sent. Antagligen hade de inte tömt den ännu, men jag ville inte chansa. Sådan tur att det kom en buss precis då! Sådan tur att jag hade busskortet i fickan! Och sådan tur att jag sedan kunde åka med samma buss tillbaka - sista före mitt-på-dagen-uppehållet!

Konstaterade att även utan bil skulle jag klara mig fin-fint här i min stuga. Dvs, jag får bli en sådan där liten tant med dra-mat, för jag har ju ingen lust att bära hem mina varor i kassar. Att promenera till bussen, 1 km, är ju alls ingenting, men mjölk, yoghurt och potatis i kassar - då känns nog vägen lång.

Hm, funderar på om jag kanske kan fixa mig en dra-mat alldeles själv - jag har en ... vad heter det, två hjul, bottenplatta och draghandtag, modell mindre. Får fundera på det.

Någon stickning har det inte blivit. Av olika skäl. Ett är mina onda fingrar. Har fattat ett beslut, det har väl så sakteliga vuxit fram det senaste året kanske. Hädanefter stickar jag bara till mig själv och mina allra som närmaste.

Nu har jag inte tid att skriva mer - nu provar de julöl på tv så det gäller att hänga med... :-)

1 kommentar:

  1. Åh, så vackert med kulorna och snön!
    Att du har så ont i fingrarna?! Ja, kanske klokt att begränsa stickandet men lite tråkigt...

    SvaraRadera