torsdag 22 november 2012

Grytlapp för stora händer!!!

Skam den som ger sig, nu är det en grytlapp för stora händer i stället! 28x22 cm. Och det var faktiskt lite det jag var ute efter från början, tänkte på äldste sonen som har oändligt långa fingrar. Annars kunde jag ju följt Cecilias råd från förra inlägget, att vika den dubbel och virka runt kanten.

Lite lustigt var att just igår, när den här grytlappen snurrade runt (i en alldeles vanlig 40-tvätt!? hur kunde det misslyckas hela tiden förut?) fick jag ett meddelande från sagde son, med en bild. De hade tovat en grytlapp. Fast de visste kanske inte att det kallas att tova förstås...


Tänkte svara på en fråga också - vad man ska ha näsvärmare till. Ja, jo, är det bara jag som blir kall om näsan vid datorn? Fingrarna och näsan. Fingrarna kan man ju lätt fixa med torgvantar, men näsan, vad gör man med den? liten hatt med snören på? och sen får man hoppas att ingen kommer och knackar på dörren just då...

1 kommentar:

  1. Den har alltså gått från abnormt enorm till stor och rejäl, bra jobbat! :-)
    Aha, du blir kall om näsan?! Intressant, det händer aldrig mig, inte inomhus, i alla fall!

    SvaraRadera