fredag 23 november 2012

23 november!

Jaha, så jag drog på gummistövlarna och knatade upp till brevlådan där jag träffade hyresvärden ute i samma ärende. "Kom med in så ska du få något!" sa han ivrigt och jag följde med. Kantareller! 23 november och han plockar fortfarande kantareller! Så här blir det stekta kantareller i kväll... :-)


... bra det för annars har jag haft lite motgångar idag. Mysterievirkningen tog ett tvärt stopp när jag absolut inte kunde lista ut vad anteckningarna betydde, sonen sitter fast i Korea och så är jag kall om tårna.

Ok, ok -inte precis några katastrofer. För att ta det bakifrån... sockor. Och kanske en slurk av den där glöggen med choklad och chili, det får man varma fötter av. Mysterievirkningen - inte hela världen. Och sonen? tja, en vecka till då, men sen får de allt släppa "hem" honom till Florida. Annars organiserar jag en fritagning. Kan ta med mig ... min blå handsåg?


2 kommentarer:

  1. Uj,uj,uj, trattisar har jag hittat och en färdig knopp på en vitsippa - men gulisar, nähä.
    Smaklig måltid, den bästa som finns:))

    SvaraRadera
  2. Åh, kantareller! Mmmm!
    Japp, blå handsåg, det är nog grejen att ta med! :-D
    Jag kan ta...en bautasax som låg i stugan och hänga med!

    SvaraRadera