tisdag 23 oktober 2012

På stickorna och nästan

Idag är jag snäll igen! Jodå, inlägget igår skrev jag rätt mycket för att kunna skicka länken till Bonprix, och lustigt nog fick det effekten att jag fick två "erbjudanden": jag fick plötsligt löfte om att dra av 25 kr och så skulle jag slippa frakten på nästa beställning. !!! Hahaha, idag kan jag skratta åt det, det är verkligen en underbar gottgörelse, att tvinga mig beställa mer för att få den... Glöm det, det finns många bra affärer både online och irl, så man kan sortera bort en del av dem. Har suttit en stund och fönstershoppat hos Miss Mary. Verkar lovande...

På stickorna var det. En fluffig vit sjal med lite glitter:

Den andra sockan (den här gången SKA det bli två):

En avlång sjal i blått:

Och nästan på stickorna är en skapelse jag sett finns att köpa, men som jag tänker sticka. Mer om det en annan dag.

I förrgår var det förresten fint väder på eftermiddagen och jag var ute i många timmar. Lagade huggkubben som sprack.

Hm, det fungerade väl "så-där" (läs: inte alls).

Och fick besök av en flygare som kom surrande över stugan.


















Nej, det är inte en fläck på bildskärmen - det är flygaren på långt håll. På bild nummer två ser det ut som om h*n har ett röd/grönt segel, men den gröna halvan är ett blad i min stora buske.


På kvällen var det älvor på ängen...





















Långt inlägg det här. Nu ska jag bara välja stickning och ge mig iväg till däckhotellet för att få på vinterdäcken.

1 kommentar:

  1. Dags för vinterdäck? Jo, så är det nog!
    Nä, to little to late från Bonprix, de får nog tänka efter före, om man säger! :-)
    Massa stickningar på gång, det tycker jag är bra, då har man alltid rätt stickning för varje humör!

    SvaraRadera