söndag 7 oktober 2012

Den förlorade sonen...

höll jag på att säga, men jag menade den förlorade blomman. Sönerna är kvar i Florida respektive Södertälje. Men blomman, den som kom bort, här är den:
Som jag letade efter den! Hade till slut gett upp och bestämt mig för att jag nog råkat slänga ut den, dammsuga upp den eller elda upp den. Vet inte om jag vill berätta var jag hittade den, men det är väl kanske någon sorts blogg-ärlighet som gäller? Ok. Ja, den låg UNDER en av de andra blommorna helt enkelt! :-D Det enda ställe jag inte letat.

Igår fick jag skrapa is från bilen innan jag gav mig av till mamma! Blev helt paff när jag kom ut och fick syn på de alldeles buckliga bilrutorna... Vi har haft trevligt, shoppat lite och ätit gott och pratat mycket. Jag stickade på de här sockorna - framsidan:

... och baksidan.


Mönstret på framsidan är egentligen från en vante, baksidan tror jag att jag sett på en annan vante. Det blir finsockor, inte slitsockor - jag stickar dem i baby ull, mjukt men kanske inte så starkt.

Sen har jag ett litet problem. Jag köpte ju mer garn till Wilhelminan. Ändå sitter jag nu och har, tror jag, garn som räcker till att maska av - men jag är liksom inte färdig med "galler-stickningen" i kanten. Ska jag behöva köpa ett nystan till??


Jae, vet ni vad, det måste jag faktiskt! Det ser jag nu när jag lägger upp bilden, det syns ju verkligen att jag inte är klar. Haha! Jag som inte skulle köpa mer garn på ett tag... Men jag tror absolut att det inte räknas om det är för att avsluta ett projekt.

4 kommentarer:

  1. Nej, det räknas verkligen inte! Den blir väldigt bra, mönstret framgår så elegant att jag nästan inte behöver skärpa till mig och skriva ned något! :-D
    Tittar in på Floridabloggen ibland men han skriver ju väldigt lite om det en moster vill veta; har han långisar på och äter han sin gröt och sådant!
    Tur att blomman dök upp, eller vad man ska säga. Sånt kan ligga och störa.
    Fina sockor, bra att ta på på julafton och liknande!

    SvaraRadera
  2. jag har en sådan där irriterande grej nu, jag saknar ett mönsterark till en sy tidning. Har letet överallt, men det finns inte någon stans, tänk om det kunde ligga under något litet sådär bra.

    Sockorna blir ju verkligen superfina, jag har stickat mängder med strumpor i baby ull, det jag oftast använder eftersom det är lite billigare än strumpgarner, jag har ännu inte slitit ut några, men jag har ju också många att variera mig med.

    SvaraRadera
  3. Efter jag hade skrivit här så satte jag mig vid symaskinen en stund, drack kaffe och sydde, tittade ner vid sidan av symaskinen och tänkte där ligger camillas mönster bäst jag ser till att inte spilla på det (hade alltså lånat mönsterarket jag saknade av en kompis) tittar ner på påsen på stolen brevid mig å där ligger camillas mönster i påsen, så nu har jag hittat mitt, hurra! Va troligtvis bara för att jag skrev här för det finns inte en chans att det har legat brevid symaskinen hela tiden.

    SvaraRadera
  4. ...väldans snygga sockor det kommer att bli. SJälv har jag finsockor i sängen eftersom jag alltid är kall om fötterna - vilket inte är så uppskattat...

    SvaraRadera