lördag 1 september 2012

... och den närsynta bofinken Knut...

Gissa vad, jag har maskat av Wilhelmina! Egentligen hade jag inte tänkt visa den här förrän den kommit loss från alla sina små knappnålar, men jag kan inte riktigt hålla mig så här kommer en blockningsbild. I morgon blir det bättre bilder, hoppas det utlovade regnet inte börjar direkt på morgonen utan att jag kan ta bilder ute.

Tur jag hade två hoppa-hage-mattor nu, det behövdes. Det var i förra veckan som jag var på Biltema och benen gick av sig själv till leksakshyllan och minsann, de hade fyra stycken mattor! Fjärde gången gillt. Efter en mycket kort diskussion (med mig själv alltså) la jag en i korgen.

Mer i morgon, alltså.

Eftersom getingsticket på halsen äntligen nästan är borta gick jag ut för att reta getingar idag. Man får ju försöka så gott man kan att pigga upp sig själv och sin omgivning. Och jag behöver ju få grävt kring buskarna även i det hörnet (läs: grävt fram buskarna). Räddade en stackars blommande fetbladsväxt (jag hoppas jag räddade den), slängde grästuvor på getingarna, drog upp ståtliga bränn-nässlor och hela tiden hade jag sällskap av en fullkomligt orädd liten fågel. Den höll sig en knapp meter ifrån mig mest hela tiden, kanske en smula närsynt?



2 kommentarer:

  1. Nu behöver du bara bli bjuden på en bal med en så stilig sjal! :-D

    Vi har också en rödhake som gärna ser på när vi arbetar i trädgården, jag tror att den hoppas på att man ska jaga fram delikatesser åt den!

    SvaraRadera
  2. Sjalen ser otrolig ut. Skulle dock vilja beundra den utan alla siffror i botten:)))
    Rödhakarna är ljuvliga och nyfikna. Vi har varje år hyresgäster i vedboden där det finns en gammal kattöppning som ingång. Så roligt när ungarna ska iväg ut...

    SvaraRadera