onsdag 12 september 2012

Nej, nej och kanske det

Sjalen som jag skulle provsticka visade sig ha två bra idéer, för kanterna, men inget innehåll. Och sockorna som jag började på en annan dag låg här och kändes tråkiga så jag repade upp det lilla jag gjort. I stället började jag igår på en Wilhelmina till, denna gång i mjukaste alpacka. Har inte så mycket garn, så antingen blir det en lille-en eller så får jag köpa lite till. Det är ju SÅ tråkigt att köpa garn så vi ska väl inte hoppas att jag ska bli tvungen att gå till sådana ytterligheter...

För övrigt har jag cykeln i hallen för det pågår någon sorts inbrotts-turné här i min trakt. De började natten till lördag hos en av grannarna, och gick tydligen vidare till nästa grupp av hus natten till igår. Mycket obehagligt. Antingen har jag en väldigt stor cykel eller en väldigt liten hall.

Har just kommit hem från min läkare. Det är en sådan fröjd att besöka honom, jag vet inte hur han gör det men på den tillmätta halvtimmen lyckades han få med alla mina tidigare, pågående och nytillkomna plågor. Han går över kropp och själ och lockar ur mig saker som jag inte hade tänkt att ta upp ens. Som att jag har värk i långfingerlederna. Så jag fick lämna ett antal rör blod för olika prover, fick lite mer mediciner och steg ut i solen med en känsla av att ha gjort mitt för dagen...

3 kommentarer:

  1. ...påminner om de gamla fönsterbågarna man virkade kring och hade i fönstret. Så populärt på 60/70-tal. Hujedamej när jag tänkte på allt jobb somlas ner på virkade lampskärmar, fönsterbågar, gardinkappor...
    Trist och lite otäckt med inbrottare. Köp lite illaluktande sprayer och ha i beredskap om de kommer för nära. Klåfingriga ska hållas kort!

    SvaraRadera
  2. Grattis till denna läkare! Värk i lånfingrarna låter inte bra?! Inte heller skurkar i trakten!
    Ibland ser man allt så käckt i huvudet och det är helt klart att det kommer att funka tills man kommit en bit in i arbetet...
    Kul att du börjar på en ny W, om jag varit friskare idag skulle jag pillat med beskrivningen men det går inte. Jag tvungen att äta hela tiden... :-)

    SvaraRadera
  3. Sådana läkare skulle alla ha, en del är så otroligt nonchalanta och otrevliga. Tänk att man ska behöva ha sin cykel i hallen, det skulle inte behöva vara så. När jag var liten låste man aldrig varken cykel eller dörren till huset, otänkbart idag.

    SvaraRadera