tisdag 4 september 2012

Inneväder

Två nya stickprojekt igång, båda med ljuvligt garn så händerna vill till båda... vilket härligt dilemma. Det första är en sjal, en Esmeralda till men denna gång i Manos Lace och en slät variant, inga räta varv från avigan alltså.

Det andra är ett par goa sockor i alpacka, jag ritade ett blommönster att ha ovanpå, mest för att sockorna ska bli varma. Det syns inte så mycket ännu, stickar från tån och med randig undersida. Jag har sex nystan, ytterligare en färg förutom rosa och natur, men inte en enda banderoll - rätt säker på att det är Artesano Alpacka i alla fall.

Nu ska jag sätta mig korssittande i soffhörnet och sticka på sjalen... eller på sockorna... ell...

5 kommentarer:

  1. åh vad det ser gosigt ut. Och visst är det svårt när man tvingas välja... Å andra sidan finns det alltid alternativ om man tröttnar för en stund...

    SvaraRadera
  2. Låter skönt, det ska jag göra med så fort barnen har somnat, idag är det verkligen innesittarväder!

    SvaraRadera
  3. Ingen ny färg på bloggen ännu, men snart hade jag tänkt, kanske lite för rosa även om jag gillar rosa. Det är Esmeralda jag stickar på med.

    SvaraRadera
  4. Det är ett gott betyg till mönstret när du gör en till. :)
    Väldigt vacker färg också.
    Men är du också en skapare? Eget mönster, det ska bli kul att få se det klart sen.

    SvaraRadera
  5. Ja, en tröja ska det bli. Dock blir rätstickning lite tråkigt i längden, så det passar bra att ha två stickningar igång samtidigt. En med lite hjärngympa och en för trött-hjärna.. :) Esmeralda är ju superfin, härligt med grönt (jag känner mig lite dålig på att använda färg, blir mest grått och beige).. Ha det!

    SvaraRadera