fredag 14 september 2012

Hjärncell sökes

Igår besökte jag för första gången på länge outlet-butiken som Kriss har här. Sist jag var där fanns Kriss och Resteröds Trikå på samma våning, nu hade de varsin våning. Strosade utmed hängarna och tittade lite slött - egentligen ville jag faktiskt inte alls köpa något. Men sen kom jag till garnhyllan och då blev det liksom lite lyster i mina ögon. De hade tyger också, dem ska jag titta på nästa gång. Efter att ha klämt lite på några olika nystan blev det ett blått garn som fick följa med mig hem:

Tror det kan bli en vacker sjal, det syns inte så bra på bilden men det är inte mindre än fem tunna trådar - två mörkblå, en ljusgrå, en som är tvinnad av ljusblått och vitt samt en glittertråd. 30 kr/hg.

När jag kom hem hade stormandet redan börjat så smått, så jag kunde inte hänga ut mitt alldeles nya vindspel. Just nu hänger det i öppningen mellan vardagsrummet och köket och jag går rakt in i det varje gång jag ska förflytta mig. Men vackert är det, det ser ut som om de gnistrande kulorna hänger helt lösa inuti och när den snurrar ... ja, det är vackert! Köpt här. Just min färgställning med silverfärgad ställning och röd kula har tydligen tagit slut.

Annars har jag denna förmiddag eldat brasa...

... och stickat om en del av sjalen. Två gånger. Och nu ser jag att det är fel på fler ställen så nu struntar jag i det. Min hjärncell har gått och gömt sig och fast jag lockar och försöker med både hot och mutor så kommer den inte fram. Så kan det vara ibland. Jag tänker inte sticka mer på sjalen idag, imorgon kanske jag repar upp. Eller inte.

Ska också försöka komma mig för med att städa eller åtminstone få till en tillräcklig upp-piffning för i morgon får jag fint besök från Södertälje - äldste sonen med sambo. Vet inte hur jag ska kunna tänka ut någon mat till dem, bara, när hjärncellen inte samarbetar. Det ska vara vegetariskt, fisk går bra. Någon som har sina hjärnceller på rätt plats i skallen kanske kan tipsa mig?

... det går lite trögt här idag helt enkelt...

2 kommentarer:

  1. ...hjärnceller? Hur då? Mina försvinner varje gång jag måste ta en dust med tidningsbudet, telefon, bredband, TV-leverantörerna. Fy sjutton så mycket energi som läggs på att företagen outsourcar sin kundservice. Boxer har sitt telemarketing/telepromotion/telecustom-företag. Tele2 har sitt nånstans i Norrland eller Värmland, ingen finns på själva företaget. Hur i hela friden ska man då få in någon "vi-känsla", lojalitet, kundservice - ord som snart försvinner ur akademins ordlista. Undrar hur många dagar på ett år som bara går åt till att få rätt där det blivit fel? Hur som helst är det väldigt slöseri med hjärncellerna...
    Kära du, ditt nyinhandlade garn ser väldigt lovande ut:))

    SvaraRadera
  2. De där kulorna är så vackra! Fridfullt att titta på!
    Laxfilé, filadelfiaost, lite citron, ströbröd ovanpå, 20 minuter i 180 grader. Köp wokgrönsaker med masjs och broccoli och varm i micron. Äpplepaj till efterrätt med vaniljsås. Bra, va?
    Bråkade Wilhelmina med dig? Dumma henne!

    SvaraRadera